Längtan efter besked ..2012-02-22 @ 15:43:23


Jag längtar som tusan nu! Vill i alla fall veta vad som händer och vad som kommer hända. Om de sitter och diskuterar hur vida Hanna och Ola ska få skaffa barn, om vi är lämpliga, där borta på kvinnokliniken. Eller om de bara går efter en checklista -  "Har försökt tillräckligt länge själva - check. Kommer aldrig lyckas själva, hur mycket de än försöker - check. Nu är bästa tiden för IVF, det kommer inte bli bättre med tiden - check. Mannen är över 25 - check. Kvinnan är över 25 - nej." och sen bara stämplar de alltihopa med ett stort rött nej. Bara för att det är en enda, pytteliten sak som är fel.

Oavsett vad de bestämmer så vill jag veta, nu. Så vi vet om vi ska behöva lägga 20 000 kr på något som andra får mer eller mindre gratis, eller om vi kan få använda de pengarna till annat.

Jag menar inte att det inte är värt att lägga pengarna på det, det gör jag mer än gärna. Jag menar bara att det känns onödigt. Och orättvist.
Men sånt är livet - orättvist. Och det får man helt enkelt ta ibland.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ohh, hoppas ni får! Håller tummarna för det!

2012-02-22 @ 20:01:44
Postat av: Linn

Ååååh jag är nyfiken och glad och hoppas på det bästa!!!<3

2012-02-23 @ 11:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0