Superdupermacro-foton ..2012-02-08 @ 21:15:11


För ganska länge sedan testade jag att fota superdupermacrobilder, med hjälp av två objektiv samtidigt. Idag kände jag för att göra det lite igen :) Det blev inga speciellt bra bilder, men det är ändå kul tycker jag!

Min armbandsklocka


Insidan av mina glasögonbågar (alltså den ena "pinnen" som man har bakom örat)


Från förra omgången, 2010-08 typ. Då var ett av objektiven jag hade lite sämre än vad jag använde idag.
Här är min syster Mimmis öga


En myra :D


Det såg nog väldigt roligt ut när jag tog den här bilden på myran. Jag la mig på gräsmattan hos mina föräldrar och körde i princip ner hela kameran i marken :P Jag hade hittat ett myrbo/hål som jag riktade kameran mot och väntade på att de små myrorna (som såg väldigt stora och monsterlika ut när jag tittade genom kameran) skulle våga sig fram och låta sig bli fotograferade.

När man fotar på det här sättet med två objektiv samtidigt så måste man vara väldigt nära det man vill fotografera, och man fokuserar genom att röra kameran försiktigt fram och tillbaka. Någon kanske undrar hur man kan ha två objektiv samtidigt? Det kan man inte ;) Men man sätter det ena objektivet på kameran, som vanligt, medan man håller det andra bakochfram emot det objektivet som sitter på kameran :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0