Vilket väder! ..2012-02-17 @ 14:19:20


Helt galet fint underbart väder idag! Det känns som om våren verkligen är på väg. :) När jag sitter här vid datorn så tror jag hela tiden att det regnar ute, men det när jag kollar ut så ser jag att det är snön och isen på taket som smälter så att vattnet nästan forsar ner. I morse var det långa istappar där men nu är de helt borta. När det är sånt här väder så längtar jag supermycket tills att snön är borta och det är lite varmare ute, så att jag kan äta frukost ute i solen på verandan (eller vad det nu är vi har för något :P). Det är bland det allra bästa med våren och sommaren!

Idag har jag städat hela huset och satt upp massa lappar överallt till mamma som ska komma hit och ta hand om katterna och fåren och "bo" här när jag och Ola är i Göteborg. Fast nyss sa hon att hon är sjuk, så hon kanske bara kommer hit och matar djuren och åker igen. Men jag låter lapparna sitta kvar, ifall hon ångrar sig. ^^ På lapparna står det saker som tex vart vattenpumpen är, hur man gör för att titta på TV och vad alla fjärrkontrollerna är till för ;) Såna lappar skulle jag också behöva ibland, när jag är riktigt trött och bara vill slänga mig i soffan och glo på TV. Det är inte alltid jag tar rätt kontroller då. :P

Snart kommer Ola hem, då ska vi bara äta, duscha, packa in i bilen och sen åka. :) Jag har gjort massa saft som vi ska ha med oss i bilen (så att vi ska bli superkissenödiga och vara tvungna att stanna hela tiden, jag är smart! Haha!) och så tänkte jag ta med massa frukt , ifall vi blir hungriga. :)

Lite synd att det är just idag vi ska åka, när det är så fint väder! ^^

Kommentarer
Postat av: Margareta

Hanna! Det är så roligt att läsa dina blogginlägg! Men särkilt roligt är det att titta på alla fantastiskt fina bilder!!!

Din blogg är vacker! Kram från en som inte lyckas lika bra

2012-02-18 @ 10:40:19
URL: http://www.ginnis.aberlours.se
Postat av: Farmors syster

Jag läser också med nöje din blogg!!

2012-02-19 @ 21:14:11
Postat av: Hanna

Farmor har två systrar ;) men antar att det är Birgitta? :) kul att höra förresten! :D

2012-02-20 @ 07:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0