På det igen ..2013-01-13 @ 13:13:00


Nu är vi på gång igen. Andra försöket påbörjas och förhoppningsvis resulterar det i en graviditet och slutligen ett barn. :) Den här gången behövs inga sprutor eller nässprayer, eftersom de var till för att få ut så många ägg ur mig som möjligt. Nu har vi fem befruktade ägg i frysen på kliniken på Malmö så vi behöver inte plocka ut några nya. Skönt! Det enda kruxet är att inte alla ägg klara upptining, men de tar ett i taget och vi har ju fem stycken, så något ska väl klara sig och förhoppningsvis har vi några kvar till framtida försök (vi hoppas på att nästa försök är ett försök till ett syskon).

Så den här gången ska jag bara äta de här östrogenpillerna, med start i morgon. De är till för att göra det lättare för embryot att fastna i livmodern, kort sagt. :) Exakt när vi åker till Malmö vet jag inte nu, men vi räknar med att det blir i slutet av januari/i början på februari.


Kommentarer
Postat av: Margareta och Ginnis

Håller tummarna! Fast Östrogenpiller är inte kul. Man blir sur och grining men hoppas det är värt det!
KRAM!

2013-01-13 @ 15:31:09
URL: http://perroginnis.blogg.se
Postat av: Linda l

Jag håller alla tummar jag har för er och kommer att följa er. Kompisar till oss hade också fem befruktade ägg och fick tyvärr ta fram alla då de fyra första inte klarade upptiningen. Men det femte klarade det och nu kommer en liten pojke i mars.

Svar: Vilken tur att i alla fall ett klarade sig! Så underbart :)
Hanna

2013-01-20 @ 20:34:32
URL: http://mammadolfijn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0