Getter ..2012-03-25 @ 13:37:56


Igår utökades familjen med fyra getter!
Här är en av dem, hon är från 4H-gården i Kalmar.


De andra tre hämtade vi borta i Bräkne-Hoby. Två vuxna (en kille och en tjej) och så en liten kille på ett halvår (tror jag det var), han är så söt! De tre från Bräkne-Hoby är svart/grå/vita. :)

Idag har vi fullt upp med att bygga på hagen de ska vara i, för det visade sig att de hoppar som små loppor, mycket högre än vi trodde! Igår släppte vi in den vita i vinterhagen och sen åkte Ola för att göra ett ärende och jag var ensam kvar hemma. Jag gick för att hämta mat till fåren och hux flux ser jag geten springa ute på ängen! :o Jag vänder mig om en sekund och när jag tittar tillbaka så var hon inne hos fåren, som inte verkade uppskatta besöket utan sprang omkring som galna höns för att slippa undan geten som jagade dem. :P

Nu har vi i alla fall alla getter inne i ladan tills vi har byggt färdigt hagen utanför.

Tjohej, nu ska jag gå ut igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0