Telefontid ..2012-04-16 @ 17:17:17


Sådär ja... Nu har jag ringt till gyn för att höra om de fått svar från kvinnokliniken.
Och vad fick jag ut av det? Nä, inte mycket.
Buhu.

De sa att de inte fått svar men att om det gått vidare från kvinnokliniken till Linköping så skulle de på gyn ändå inte fått veta det, så gyn-tanten (tant låter otrevligt. Hon är inte otrevlig.) sa att jag skulle ringa kk och fråga hur det gick och om de kommit fram till något och om de skickat någon remiss.

Jag är rädd för att ringa sånt här så jag satt jättelänge och funderade och skrev upp vad jag skulle säga och samlade mod till att ringa (skrev till och med upp vad jag skulle säga till tanten i växeln som skulle koppla mig till kk).

Och så ringde jag.
Blev vidarekopplad och fick ett sånt här "Vill du det eller det, tryck 1. Vill du si eller så, tryck 2. Akutfall, tryck 3. Har du ingen knapptelefon, vänta", men jag tyckte inte att något utav alternativen passade mig och jag har knappar på telefonen, så jag slängde på luren och ångrade mig genast. För då gick det upp för mig att jag var tvungen att prata med växel-tanten igen när jag funderat ut hurvida jag skulle tycka på en siffra eller vänta och låtsas att jag inte har knappar på min telefon.

Jag ringer upp igen och struntar i manuset jag skrivit och säger bara "kopplamigtillgyn" till växeltanten. Hon kopplar mig till gyn (som alltså är detsamma som kk). Jag väntar ut alla trycka-på-en-siffra-alternativ tills rösten i luren säger att jag ska vänta om jag inte har någon knapptelefon.
Jag väntar.
Typ, två sekunder.
Och så säger rösten i telefonen att telefontiden är slut.

Happ. All denna möda i onödan.
Fast ändå inte, för när jag ringer i morgon så behöver jag inte ringa till gyn igen, utan direkt till växeln på sjukhuset. Och då har jag dessutom hunnit gå igenom mitt lilla manus ungefär tvåhundra gånger i huvudet. (Som om det kommer hjälpa mig. Jag kommer ändå vara lika nervös.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0