En graviditet, del 2 ..2014-09-22 @ 16:26:41


Positivt graviditetstest. Och så var det igång. Glädjerus, oro, lycka, rädsla osv osv. En dag i taget. Sen kom en blödning. Exakt samma dag i graviditeten som förra blödningen kom och då slutade det ju i missfall. Jag höll hoppet uppe några dagar, sen bara stängde jag av. Ställde in mig på att det var kört och försökte gå vidare. Så det var svårt för mig att fatta att det inte alls var kört, när blödningen väl slutade och vi fick se det lilla hjärtat på ultraljudsskärmen.
 
Så här stor var bebisen första gången vi fick se den, 4,9 mm ;)
 
Sen blev det lite fler ultraljud men jämna mellanrum, alltid både nervöst och mysigt!
 
19,5 mm
 
Förtydligande på exakt hur hen såg ut ;)
 
Ca 6 cm
 
Amandas tolkning
 
Sista bilden, ingen aning om hur stor hen var. 
 
Efter bilden över har vi gjort kanske fyra eller fem ultraljud till. Första pga att vi gjort IVF. Då upptäcktes att bebisen var lite åt det lilla hållet så man ville kontrollera att hen växte som hen ska, därav resten av ultraljudsundersökningarna. Det verkar inte värre än att det helt enkelt är en liten bebis och ingen femkilosklump ;)
 
 
Efter första "riktiga" ultraljudet (dvs det med katten) så åkte vi och köpte lite bebiskläder. Jag började nästan gråta när jag insåg att det är ett litet barn som ska ha på sig de här miniatyrkläderna. Och inte vilket barn som helst, utan vårt barn. Mitt och Olas. 
 
Och jag. Jag ska också ha på mig kläderna.
 
Sen skaffade vi en spjälsäng (och vagn och massa annat) och en ny katt. De kommer mycket bra överens...
 
Edith brukar till och med sova i spjälsängen. Får se hur hon reagerar när det kommer någon annan som ska ta den platsen :3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0