Dagen då döden kom till gården ..2012-02-29 @ 16:06:40


Jag vill ägna en liten stund år vår söta lilla bagge som inte finns mer. :( Han har varit hängig sen vi fick honom och utstött av de andra fåren men nu trodde vi att han äntligen höll på att bli bättre och ta mer plats. Men så idag när jag gick ut för att mata de små (stora) liven så låg han ner på golvet och reste sig inte när jag gick fram till honom för att kolla hur han mådde. Han var verkligen hängig och benen bara vek sig när jag försökte få honom att ställa sig upp.

En stund senare kom veterinären och undersökte honom och ganska snabbt sa han att det var bäst att "ta bort honom", dvs avliva honom. Så veterinären och jag bar ut min lilla snuttegubbe utomhus, han fick ett skott i huvudet och sen levde han inte mer.

Förmodligen har det varit något fel på honom sen redan innan vi fick honom och nu lider han i alla fall inte längre.

Puss på dig söta du! Hoppas fårhimlen är underbar!

Kommentarer
Postat av: Annabelle

Vad tråkigt :( Kram /Annabelle

2012-02-29 @ 16:13:17
URL: http://dieselicious.blogspot.com/
Postat av: Ola

:(

2012-02-29 @ 16:22:00
Postat av: Margareta

Sorgligt som alltid när djur försvinner. KRAM

2012-02-29 @ 19:20:54
URL: http://www.ginnis.aberlours.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0