En liten bokhylla ..2012-03-27 @ 14:16:55


Enligt mig så ligger det alldeles för mycket böcker här överallt och ser stökiga ut, så jag tyckte att det var dags att skaffa sig en bokhylla! Och vad är trevligare än att göra en alldeles egen, personlig bokhylla, istället för att åka raka vägen till IKEA?

Eftersom vi hade en tom plats som vi inte riktigt visste vad vi skulle göra av (murstocken i vardagsrummet) så bestämde vi (jag) att det skulle bli vår hyllas alldeles egen plats! (I alla fall tills vi sätter dit en kamin, om sisådär hundra år)

Efter mycket tänkande inne i mitt huvud så kom jag fram till att bokhyllan ska bestå av lodräta plankor ända upp till taket som bakgrund, fem hyllplan med konsoller på ovansidan. Längst ner på golvet ville jag ha förvaringsboxar till ... något som jag inte kommit på än... men det finns alltid saker som behöver förvaringsplats. Och längst upp på hyllan ville jag ha ett par lådor till räkningar och sånt viktigt.

Så i söndags (medan Ola sågade och skruvade ihop en förbättrad version av gethage, men det är en annan historia) satte jag igång att mäta ut mina brädor (som Ola sen fick såga, hehu) för att sedan måla dem. Vita, såklart. På kvällen började vi sätta upp bakgrundspanelen, men det gick inte så bra att borra i den murade murstocken, så vi beslöt oss för att fortsätta nästa dag, för då skulle Ola låna med sig en slagborr med sig hem från jobbet. :)

Väl måndag kom Ola hem med slagborren, lite större plugg och skruv och så satte vi igång! Det gick supersnabbt att få upp bakgrunden, för vi är asum! :3 Sen började vi pula med hyllplanen, vi fick upp ett innan vi bestämde att det var dags att sluta jobba för dagen (klockan 21, det är okej)

Idag är jag hemma och sjuk (igen, jag är alltid sjuk känns det som.) så jag har passat på att slänga upp ett andra hyllplan och skruvat ihop ett tredje (varför jag inte satt upp det är för att det ska in en liiiiiten liten bit bräda längst in vid väggen innan vi kan sätta upp resten av hyllplanen.)

Så här ser det i alla fall ut än så länge!



Kommentarer
Postat av: Margareta

Skönt att du i alla fall är på benen trots sjukdom! Krya på dig!

2012-03-27 @ 16:36:32
URL: http://perroginnis.blogg.se/
Postat av: Cazibazzz

Varför har du att konsolerna på ovansidan? de brukar vara undertill, för att inte synas lika mycket.

2012-03-28 @ 15:07:53
Postat av: Hanna

Tack farmor :)

De syns lika mycket även om man har dem på undersidan (och man har dem på undersidan för att hyllorna ska ligga på dem, det blir stadigare dåååååå nämligen). Och jag har dem på ovansidan för att de ska fungera lite som bokstöd och för att jag tyckte att det blev snyggare :3 (Och jag fattar inte vem du är)

2012-03-28 @ 20:19:46
URL: http://hannaengstrand.blogg.se/
Postat av: Sofie Tuväng

Åhå! Fint det blev! Jag är så jäkla sugen på att börja fixa vårt kök och källaren! Men taket måste ju fixas först :/

2012-04-06 @ 10:06:29
Postat av: Hanna

Snyggare nu när alla (utom en) hylla är uppe och det står massa böcker och grejer i! :D

2012-04-06 @ 10:11:36
URL: http://hannaengstrand.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker det blir häftigare när konsolerna är på ovansidan. En annorlunda stil liksom!

2012-04-13 @ 17:53:30
URL: http://saraandreasson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0