Baggen, Bosse och Linn ..2012-05-07 @ 23:21:00


Under fårklippningen upptäckte vi att vår söta bagge verkade hängig, han hade fått som en påse under hakan och vi ringde veterinären. Han sa att vi skulle avmaska baggen och så fick vi antibiotika mot hans feber. Tills han mådde bättre så fick han gå ensam i vinderhagen. Eller... särskillt ensam var han ju inte, för Bosse gillade att rymma ut från hagen intill och hälsa på baggen. ;) Lilla Linn följde också med då och då. :)

Eftersom baggen inte verkade så förtjust i höet vi gav honom, utan hellre ville ha fräscht, grönt gräs, så tog jag ut honom (och Bosse) på små promenader på ängen. Där trivdes de bra!


Jag passade på att plocka massor med maskrosor till honom, som han kunde njuta av när jag inte orkade vakta honom längre och jag var tvungen att låsa in honom i hagen igen.


Linn, som har blivit ännu skuttigare än förut, hoppar omkring och upp på allt hon kan hitta... Till och med på Bosse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0