Pirrigt! ..2012-08-21 @ 16:37:25


Okej, dags att uppdatera er lite om hur det går med allt IVF:ande kanske! Det går nämligen framåt.

Den där nässprayen som jag visade för ett tag sen, den har att göra med allt det här. Jag har tagit den sen den 28/7 och meningen med den är att jag inte ska få spontan ägglossning. Igår var jag på gyn för att kontrollera att den har fungerat som den ska. Jag var lite orolig, för en kväll tog den tvärslut, utan att jag var beredd på det, så jag var osäker på om jag fått i mig rätt mängd, men min läkare sa att det såg jättebra ut! I och med att allt var som det skulle, så fick jag instruktioner om att börja ta sprutor som ska stimulera mina äggblåsor. Jag fick också visat för mig hur jag ska göra. Så ikväll är det dags för första sprutan och jag är lite nervös! :P Fast nålarna är supersmala, så jag tror inte att det kommer kännas något alls nästan!
 
Sprayen har gett mig lite ont i huvudet och jag har blivit tjurigare och känslig som tusan och börjat gråta för ingenting. Men det gör mig absolut ingenting alls, för jag vet ju vad det förhoppningsvis leder till, plus att jag har min underbara Ola som tar hand om mig och alltid har humöret uppe, trots att jag kan vara en riktig bitterfitta. ;)
 
Oooooch om allt går som vi planerar nu, så åker vi till Malmö och IVF-kliniken Öresund nästnästa vecka för att plocka ut och sätta tillbaka ägg! Det tar två till tre dagar från att man plockar ut dem, tills det att man sätter tillbaka ett (eller i undantagsfall, flera) befruktat ägg. Sedan är det bara att vänta. Och hoppas på att lilla embryot vill stanna i mig och växa. Jag läste att man kan ta graviditetstest efter 16 dagar. Huuuur ska vi kunna hålla oss i 16 dagar?!
 
Måste fota alla mediciner och preparat jag har fått och visa er! Det kändes ganska roligt att gå ut ifrån apoteket med ungefär hunda olika boxar och lådor med sprutor och piller, nerproppade i en liten apotekskasse. :P
 
(Jag ursäktar att det inte blev några bilder i det här inlägget, för jag vet att det är roligare att läsa när det är det. Men jag har helt enkelt inga just nu!)


PS. Om ni vill läsa mer om IVF, ICSI eller om IVF-kliniken Öresund, så kan ni klicka in här!

Kommentarer
Postat av: Childfree

Ännu en bebisblogg >_<;;; är det inte typ roligare att få barn helt naturligt än att preppa sig?

Svar: Hahahaha, jo visst hade det varit trevligare att få barn på naturlig väg. Men alla kan inte det.
Hanna

2012-08-21 @ 18:07:19
Postat av: Magdalena

Det här är ju alldeles underbart! Vad spännande. Stora kramar och lycka till!

Svar: Hoppas det går som vi vill bara! Det är ju mycket som måste klaffa :) TACK och kram tillbaka! :D
Hanna

2012-08-21 @ 18:12:08
Postat av: Magdalena

Jag tänker på er, håller tummarna och lovar att bli en snäll gammelfaster! :)

2012-08-21 @ 18:18:47
Postat av: Linda L

Hej!
Jag såg länken till din blogg via gruppen "Alla vi med blogg" på facebook.
Jag vet precis vad du går igenom. Jag gjorde det förra året och har nu en son på 9 månader.
Jag gjorde också IVF på IVF-kliniken Öresund i Malmö.
Kommer definitivt att läsa din blogg för att följa hur det går för er.

Svar: Gud vad härligt att höra! Det måste ha lyckats på första försöket då eller? Så härligt :) Och roligt att höra att du vill följa oss och se hur det går! :)
Hur tyckte du förresten att det var i Malmö? Nöjd med allt och så?
Hanna

2012-08-21 @ 21:41:02
URL: http://mammadolfijn.wordpress.com
Postat av: Linda L

Jag vågade inte först tro på det men första fullbordade försöket lyckades. Vi har två frysta ägg så det blir säkert ett försök till syskon en dag. Vi är verkligen nöjda med Malmö. Första besöket kunde kanske ha varit mer informativt gällande hur en behandling går till men annars är vi verkligen nöjda. De är ju så sköna där.

Svar: Så bra att ni är nöjda med dem! Jag har fått känslan av att de är jättetrevliga och proffessionella och allt sånt, så jag känner mig lugn inför att åka dit :) är så glad för er skull, för att det gick så bra :)
Hanna

2012-08-21 @ 22:19:49
URL: http://mammadolfijn.wordpress.com
Postat av: Margareta och Ginnis

Bara att hålla tummarna alltså!Och hoppas på ett bra resultat någon gång. Håll ut! KRAM

2012-08-22 @ 21:58:25
URL: http://perroginnis.blogg.se
Postat av: Rosetta

Intressant! Jag ska börja med den där sprayen den 5 oktober och sprutorna runt 23 okt och det första försöket blir vecka 45.
Jag hoppas att vi äntligen kan få vårat älskade barn.
Bloggar lite om detta också bland mycket andra ämnen, jag skriver lite om det som faller mig på för dagen liksom, så jag lär ju kika in här och se hur det går för dig. :) LYCKA TILL!

Svar: Var roligt! Heja er! :DJag måste kolla in din blogg också då ju. Jag bloggar också om allt möjligt, som du kanske sett. :) Det är ju roligare att skriva om lite olika saker än om bara samma ;)
Tack så mycket och lycka till, ni också sen!
Hanna

2012-08-31 @ 21:37:57
URL: http://www.rosetta.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0