En graviditet, del 1 ..2014-09-22 @ 13:30:15


Oj, så länge sen det var jag skrev här! Så nu tänkte jag sammanfatta lite om vad som händer och har hänt från typ början av 2014 och framåt (trots att typ alla redan vet). Det är mycket att berätta, så jag tar det nog i flera delar...
 
Sååååå... I januari bestämde vi oss för att det var dags för ivf-försök nr 4, så jag satte återigen igång med att proppa i mig massa hormoner. Åkte till gyn för kontroller och allt gick som det skulle så den 27 januari drog vi till Malmö och stoppade in ett toppenfint Hanna-Ola-embryo i mig för att sedan genomlida evigheten (typ tio dagar) innan vi kunde göra graviditetstest för att se om det fäst. Eftersom tredje försöket hade lyckats (men slutat i tidigt missfall) så hade jag inte allt för stora förhoppningar på att även detta skulle fästa. Ca ett av tre brukar de säga.
 
Förväntansfulla utanför IVF-kliniken i Malmö
 
En natt nära den utsatta testdagen drömde jag ungefär tvåhundra gånger i rad att jag gick upp och gjorde positiva graviditetstest som sen visade sig vara negativa, så när jag vaknade kunde jag helt enkelt inte låta bli att ta ett jäkla test. Jag vågade inte titta. Sneglade lite... Kontrollstrecket var där och... Va? I andra rutan var det ett streck åt fel håll! Vad i hela friden... Det skeva strecket spred sig över till kontrollrutan och jag vred och vände för att försöka fatta vad tusan det här testet ville säga mig. Jag hade alltså gjort ett test utan att ens få veta om det var positivt eller negativt. Askalas. Jag tittade igen. Ett nytt streck. Åt rätt håll. I rätt ruta. Det var positivt! Jag gick in till Ola som låg och sov, försökte se oberörd ut (det gick sådär) och visade honom stickan. Jag var gravid! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta och Ginnis

Typ alltså så måste det varit typ himla roligt att visa Ola testet. Nu har det typ gått en tid och det är bara att hålla tummarna att all ska fortsätta att gå bra. Det är typ skönt att du fortfarande är på sjukhuset så att man håller koll på dig. Många kramar från farmor som väntar med spänning!

2014-09-22 @ 13:53:29
URL: http://perroginnis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0